Publicado en Solucions creatives
el 29/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“No és part del meu treball, no és alguna cosa que salta a la superfície, però crec que l’escriptor que escriu contra el poder, contra el establishment, contra el pensament únic o la forma de pensar oficial, contra el sistema, està exercint una funció important. […] Quan a un escriptor li culpen de ser un mal ciutadà és que està fent el treball correcte.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou i complet curso Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 28/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
«Jo no crec en l’expressió immediata. Quan realitzo la meva obra, escric i esborro constantment. Odio l’aproximatiu. La primera paraula que se’ns ocorre no és mai la veritable, i a mi només em satisfà el llenguatge quan arribo al seu centre, al precís. […] Jo treballo per arribar a l’espontaneïtat, perquè l’espontaneïtat és un punt d’arribada, no un inici. La primera cosa que un diu no és mai sincera, ingènua, sinó alguna cosa ja dita, un lloc comú. Per arribar a dir alguna cosa espontània, un ha de treballar molt, és a dir, fingir molt. S’arriba a la sinceritat després d’una sèrie de proves diferents, de màscares diferents. El punt d’arribada és la màscara que coincideix amb el teu rostre.»
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou i complet curso Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 27/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“En moltes ocasions, els creadors d’històries necessiten precisar diversos detalls sobre com són els seus personatges. Sobretot, el propòsit pot ser mantenir la consistència de les seves característiques a tot el llarg de la història, de manera que resultin més creïbles. Hi ha eines útils i molt simples per crear descripcions de personatges i històries que després poden ser usades com a ajuda a l’hora d’escriure històries. Una d’aquestes eines és la descripció psicosocial del personatge: és una llista que funciona com una espècie d’entrevista amb el personatge en qüestió i que també serveix per resumir les seves característiques més importants.
Les característiques del personatge estan dividides en tres grups: les personals i físiques (les relacionades directament amb el seu aspecte), les sociològiques (les que tenen a veure amb el seu entorn i els seus antecedents) i les psicològiques (les que es refereixen a la seva manera de pensar). No és necessari contestar absolutament totes les preguntes. També és possible agregar a la llista qualsevol altra característica que resulti rellevant en un cas particular.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou i complet curso Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 26/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“Al mateix temps que diverteix al nen, el conte de fades li ajuda a comprendre’s i encoratja el desenvolupament de la seva personalitat. Li brinda significats a diferents nivells i enriqueix l’existència del nen de tan diferents maneres, que no hi ha llibre que pugui fer justícia a la gran quantitat i diversitat de contribucions que aquestes històries presten a la vida del nen.
«Vet aquí una vegada», «en un llunyà país», «fa més de mil anys», «quan els animals parlaven», «vet aquí una vegada un vell castell enmig d’un enorme frondós bosc», aquests principis suggereixen que el que segueix no pertany a l’aquí i a l’ara que coneixem. Aquesta deliberada vaguetat dels principis dels contes de fades simbolitza l’abandó del món concret de la realitat quotidiana. Vells castells, fosques coves, habitacions tancades en les quals està prohibida l’entrada, boscos impenetrables, suggereixen que alguna cosa ocult ens va a ser revelat, mentre el «fa molt temps» implica que anem a aprendre coses sobre
esdeveniments de temps remots.
La naturalesa irreal d’aquestes històries és un mecanisme important, ja que posa de manifest que el conte de fades no està interessat en una informació útil sobre el món extern, sinó en els processos interns que tenen lloc en l’individu.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou curs Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 25/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“Què passaria si un home es despertés transformat en un inmund escarabat? A aquesta pregunta va donar resposta Franz Kafka en la seva Metamorfosi. No vull dir amb això que l’obra naixés com a resposta deliberada a aquesta pregunta, però la seva forma és la del desenvolupament de la hipòtesi fins a les seves últimes conseqüències. Dins d’aquesta hipòtesi tot es torna lògic i humà, es carrega de significats oberts a tota classe d’interpretacions, el símbol viu una vida autònoma i són moltes les realitats a les quals s’adapta.
Aquesta tècnica de les «hipòtesis fantàstiques» és simplíssima. La seva fórmula és la de la pregunta: «Què passaria si…?» Per formular la pregunta s’escullen a l’atzar un subjecte i un predicat. La seva unió ens donarà la hipòtesi sobre la qual treballar.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou curs Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 24/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“En cadascun de nosaltres presideixen dos poders, un mascle i un altre femella; i en el cervell de l’home predomina l’home sobre la dona i en el cervell de la dona predomina la dona sobre l’home. L’estat de ser normal i confortable és aquell en que els dos viuen junts en harmonia, cooperant espiritualment. Potser Coleridge es referia a això quan va dir que les grans ments són andrògines. Quan s’efectua aquesta fusió és quan la ment queda fertilitzada per complet i utilitza totes les seves facultats. Potser una ment purament masculina no pugui crear, vaig pensar, ni tampoc una ment purament femenina. Coleridge va voler dir potser que la ment andrògina és sonora i porosa; que transmet l’emoció sense obstacles; que és creadora per naturalesa, incandescent i indivisa. De fet, un torna a pensar en la ment de Shakespeare com a prototip de ment andrògina.
Hem d’acudir a Shakespeare, perquè Shakespeare era andrògen, i igualment ho eren Keats i Sterne, Cowper, Lamb i Coleridge.
Escrivia com una dona, però com una dona que ha oblidat que és una dona, de manera que les seves pàgines estaven plenes d’aquesta curiosa qualitat sexual que només s’aconsegueix quan el sexe és inconscient de si mateix.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou curs Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 23/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“El novel·lista mai ha de sentir-se satisfet amb el que fa. El que es fa mai és tan bo com podria ser. Sempre cal somiar i apuntar més alt del que un pot apuntar. No preocupar-se per ser millor que els seus contemporanis o els seus predecessors. Tractar de ser millor que un mateix. Un artista és una criatura impulsada per dimonis. No sap per què ells ho escullen i generalment està massa ocupat per preguntar-li-ho. És completament amoral en el sentit que serà capaç de robar, prendre prestat, mendigar o despullar a qualsevol i a tothom amb tal de realitzar l’obra.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou curso Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 22/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“Jo, sobretot, escrivia sobre coses terribles, espantoses, virulentes, així que calia suavitzar-ho d’alguna manera, millorar el sabor. El que em sorprèn ara, per exemple, és que quan llegeixo la literatura jove polonesa -la que m’envien a casa en paquets grans- als joves escriptors de vint, trenta anys, no els trobo gens d’humor. Tot el que escriuen és tan tremendament seriós… Segons sembla, quan un és jove sent la necessitat de mostrar-se molt seriós.”
Si t’interessa l’escriptura no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou curs Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 21/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“Escriure és com un gran llac. Hi ha grans rius que alimenten el llac, com Tolstoi i Dostoievsky. I hi ha petits rierons, com Jean Rhys. Tot el que importa és alimentar el llac. Jo no importo. El llac importa. Hem de seguir alimentant al llac”.
Si tu també vols seguir alimentant el llac fes un cop d’ull al nostre nou curs Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo
Publicado en Solucions creatives
el 20/06/2017 por Victor González – Se el primero en comentar
“No tinc massa preocupació estilística ni em turmenta tampoc el corregir, donar-li voltes i més voltes a les paraules, si és això el que vols dir. Escric com millor sé i puc, clar. És possible que després m’assenyalin alguna repetició, un gir, un matís, o que jo mateixa m’adoni d’això. Llavors, si sóc a temps, ho corregeixo. Si no, ho deixo. Això sí, abans de posar-me a escriure una novel·la em porta bastant temps la seva preparació. Prenc moltes notes i empleno moltes fulles. Escric molt entorn de cada personatge per calar-ho millor, per estudiar les seves reaccions, per relacionar-ho amb els altres i és freqüent que en aquest treball em vagi per camins insospitats als quals no tornaré, per històries que després no utilitzo. Una vegada que ho tinc ben vist el més freqüent és que després prescindeixi de moltes coses. Llavors, sí, escric ja ràpidament.”
Si t’interessa l’escriptura, no dubtis a fer un cop d’ull al nostre nou curs Quadern d’Escriptura.
continuar leyendo