El que sorprèn del curs de fotografia narrativa

De l’experiència en les edicions del curs de Fotografia Narrativa, el que més crida l’atenció als alumnes que participen d’aquest curs, és que:

  • És un curs que NO es parla de tècnica (almenys no és el més rellevant). Molta gent se sorprèn quan veu un temari tan llarg en un curs de fotografia sense tractar la part tècnica. El que s’intenta fer entendre que la tècnica té molta importància, però que la fotografia és un llenguatge i la primera preocupació és saber contar amb imatges el que pretenem explicar.
  • Sempre s’advoca per una fotografia que no depengui del medi usat per generar-la (analògic, digital o híbrid), Pensem que cal veure més enllà de les eines i pensar més en la creativitat.
  • Es sorprenen quan entenen la quantitat d’opcions i eines que tenen per explicar històries amb imatges. Per a molts és un descobriment que fer una foto és més que prémer un botó.
  • Un altre tema que intentem que s’entengui i que també sorprèn, sobretot ara amb la quantitat d’imatges virtuals que hi ha, és la diferència entre una imatge i una fotografia impresa. Encara que en principi puguin semblar el mateix, s’explica com el segon cas permet a l’autor un major control i tenir més possibilitats creatives.

Ángel Albarrán, qui coordina el curs de Fotografía Narrativa treballa també a Hewlett Packard, com a científic de color. El curs de Fotografia Narrativa s’enfoca en el llenguatge visual de la imatge abstraient al màxim sobre la tècnica utilitzada. La seva opinió és que aquesta tècnica ha de ser el més àmplia possible, sense rebutjar cap opció. Un exemple és la seva aportació a la fotografia híbrida liderant la solució presentada per HP aquest any a Arlés.

Marta Pareja, professora del curs de Fotografía Narrativa, és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i especialitzada en fotografia per l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya. Ha realitzat exposicions individuals (“Instants lúcids”, 2010) i col.lectives com el Projecte OFNI, L ‘espiral, Correspondències o Sgenerats 3, entre les quals destaca el premi eCREA 2010 concedit a “El engaño de la mirada” en el marc del Festival Internacional de Fotografia Emergent Lleida.

Per a més informació (en anglès):

http://h10088.www1.hp.com/cda/gap/display/main/index.jsp?zn=gap&cp=20000-20058-20295-20457%5E321990_4041_312__

http://h10088.www1.hp.com/gap/download/Elliott_Erwitt_A4.pdf

http://h10088.www1.hp.com/cda/gap/display/main/index.jsp?zn=gap&cp=20000-20058-20295-20457^323731_4041_312__&jumpid=re_r10931|en-vn|sep10|ga|ipg|features|arles|CS2

Deja un comentario

*